loading...

تولید کننده لوله پلیکا

بازدید : 380
چهارشنبه 12 آذر 1399 زمان : 20:57

لوله پلیکا:

شما احتمالاً با لوله پلیکا آشنا هستید. این لوله پلاستیکی سفید است که معمولاً برای لوله کشی و زهکشی استفاده می شود PVC .مخفف پلی وینیل کلراید است و به یک جایگزین رایج برای لوله های فلزی تبدیل شده است. استحکام،دوام،نصب آسان و کم هزینه PVC آن را به یکی از پرکاربردترین پلاستیک ها در جهان تبدیل کرده است PVC .یک ماده ترموپلاستیک است که به اشکال مختلف قالب گیری می شود تا لوله ها،اتصالات، شیرآلات و سایر وسایل حمل و نقل مایعات را ایجاد کند.

بدون شک، پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از پرکاربردترین محصولات امروزی در جهان است. کاربردهای آن فقط به تخیل محدود می شود. این محصول معجزه آسا از ساخت و ساز تا استفاده شخصی در منازل همچنان محبوبیت بیشتری پیدا می کند. لوله پلیکا بسیار سبک وزن است حیرت انگیزتر است.لوله پلیکا تحت فشار بسیار قوی است و در معرض رطوبت زنگ نمی زند. از آنجا که مقاوم در برابر خرد شدن، سبک بودن و طول های بسیار متفاوت است، به عنوان گزینه اول برای لوله کش های قراردادی و صاحبان خانه تبدیل شده است. برخلاف لوله های مسی، لوله پلیکا خورده نمی شود و سال ها دوام خواهد داشت و برای جایگزینی فقط به برش و مقداری چسب احتیاج دارد. از خطوط آب گرفته تا خطوط فاضلاب، این ماده تقریباً از پس هر کار لوله کشی برمی آید. داشتن سیستم آب پاش باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. با استفاده از لوله پلیکا می توانید سیستم اسپرینکلر خود را نصب کنید و حتی می توانید یک سیستم بارانی ایجاد کنید که در صورت حرکت می توانید با خود ببرید. فقط در عرض چند ساعت می توان یک سیستم کامل زمینی را جمع کرد و هزینه آن حداقل است. بیشترین هزینه سرپوش بارانی خواهد بود. یک واقعیت مهم دیگر این است که سیستم های آب پاش به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کنند که با گذشت زمان صدها در قبض آب صرفه جویی می کند.

فواید لوله های پلیکا:

لوله پلیکامحصولی از فناوری مدرن است که خدمات قابل اعتماد و با دوام را به کاربران مختلف از جمله پیمانکاران، مهندسان، اپراتورها، صنایع، تاسیسات و مناطق آبیاری ارائه می دهد. تعدادی از مزایای عملکرد به این معنی است که لوله های پلیکا اکنون جایگزین بسیاری از مواد سنتی می شوند.

وزن:

لوله های پلیکا از لحاظ وزنی فوق العاده ای نسبت به مواد جایگزین لوله کشی دارند. وزن نسبتاً پایین لوله کشی پلیکا به این معنی است که نصب کنندگان کمتر آسیب می بینند، و اگرچه ممکن است یک تیم از کارگران یا بالابرهای مکانیکی حمل یک بخش بزرگ از لوله های فلزی را طول بکشد، لوله پلیکا بسیار سبک است به طوری که یک شخص به راحتی می تواند حرکت کند یک قطعه بلند این بدان معنی است که تعداد نصب کمتری لازم است و افراد استخدام شده می توانند نسبتاً سریعتر از آهن یا فولاد لوله کشی را نصب کنند.

انعطاف پذیری:

مقاومت لوله پلیکا در برابر شکست یک مزیت عملکرد بسیار مهم است. در حالی که لوله های پلیکا از ترکیب سفت و سخت پی وی سی ساخته شده اند، خود لوله پلیکا توانایی تسلیم تحت بارگیری و بدون شکستگی را دارد. لوله های پلیکا در مواردی که سطح تحت بار خارجی مانند ترافیک جاده قرار گیرد، می توانند با موفقیت استفاده شوند.مدول الاستیسیته لوله های پلیکا یک مزیت عمده برای کاربردهای مدفون است، به ویژه در مواردی که حرکت خاک یا ارتعاش پیش بینی شده است. در کاربردهای فشار، مدول الاستیسیته PVC نیز از شدت موج فشار یعنی چکش آب می کاهد. مقاومت لوله های PVC-O در برابر چکش آب بیشتر از انواع دیگر لوله های فشار است.

مواد ایمن:

لوله پلیکا ماده ای غیر سمی و ایمن است که بیش از نیم قرن از آن استفاده می شده است. این پلاستیک همچنین بیشترین مورد آزمایش و آزمایش پلاستیک در جهان است.

مقاومت در برابر شعله :

احتراق لوله پلیکا دشوار است و در غیاب منبع احتراق خارجی سوختن ادامه نخواهد یافت. دمای اشتعال خود به خود 450 درجه سانتیگراد است.

مقاومت شیمیایی :

لوله پلیکا در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی حداکثر تا دمای 140 درجه فارنهایت مقاومت خود را به نمایش می‌گذارد و همچنین در برابر مواد شیمیایی ای که معمولا در منازل پیدا یا استفاده می‌شوند مقاوم است.

کیفیت آب :

هیچ تاثیر منفی ای روی کیفیت آب نمی‌گذارد

آیا لوله پلیکا سمی است؟

وقتی سوزانده می شود لوله پلیکا می تواند خطر سلامتی ایجاد کند زیرا از آن بخارهای کلرید هیدروژن (HCl) ساطع می شود. در کاربردهایی که احتمال آتش سوزی زیاد است، بعضی اوقات عایق سیم برق بدون لوله پلیکا ترجیح داده می شود. همچنین می توان در هنگام ذوب مواد، دودهایی را ساطع کرد (مانند فرآیند نمونه سازی و ساخت مانند چاپ سه بعدی، ماشینکاری CNC و قالب گیری تزریقی). ما به شما توصیه می کنیم نگاهی به ورقهای داده ایمنی مواد (MSDS) برای گازهای مختلف هیدروکربن کلر مانند کلروبنزن بیندازید و مراحل تولید را با یک تولید کننده حرفه ای در میان بگذارید.

لوله پلیکا برای چه استفاده می شود؟

از لوله های پلیکا معمولاً برای ساخت لوله های فاضلاب، شبکه های آب و آبیاری استفاده می شود. لوله های پلیکا با داشتن خواص بسیار طولانی مدت، نصب آسان، سبک، قوی، بادوام و به راحتی قابل بازیافت هستند و آنها را مقرون به صرفه و پایدار می کند. سطح صاف لوله های پلیکا نیز جریان سریعتر آب را به دلیل اصطکاک کمتر نسبت به لوله کشی ساخته شده از مواد دیگر مانند چدن یا بتن، تشویق می کند. لوله های پلیکا همچنین می توانند با توجه به استانداردهای بین المللی اندازه گیری مانند DIN 8061 ، ASTM D1785 و ASTM F441 در طول های مختلف، ضخامت و قطر دیواره ساخته شوند.

لوله های پلیکاچگونه ساخته می شوند؟

لوله های پلیکا با اکستروژن PVC ماده اولیه تولید می شوند و به طور کلی مراحل مشابه عملیات معمول اکستروژن لوله را دنبال می کنند:

1:تغذیه گلوله / پودر مواد اولیه در اکسترودر پی وی سی دوتایی

2:ذوب و گرم شدن در چندین منطقه اکسترودر

3:اکسترود از طریق یک قالب برای شکل دادن به یک لوله

4:خنک سازی لوله شکل گرفته

5:برش لوله های پی وی پلیکا به طول دلخواه

با این وجود، علی رغم داشتن روال ساخت مشابه با اکثر لوله های پلاستیکی، لوله های پلیکا دارای خصوصیات ذاتی هستند که تولید کنندگان لوله را از نظر تولید و همچنین موقعیت محصولات خود در بازار با چالش های اضافی مواجه می کنند.

ارائه طیف گسترده ای از محصولات:

لوله های پلیکا در اندازه ها و قطرهای مختلف وجود دارند و برای هر سایز اتصالات متنوعی وجود دارد. بنابراین برای تولید کنندگان لوله های پلیکا بسیار مطلوب است که بازار را با طیف گسترده ای از محصولات ارائه دهند. پایپ ایران از تولید کنندگان لوله های پلیکا با طیف گسترده ای از اتصالات لوله های پلیکا آماده، در انواع و اندازه های مختلف پشتیبانی می کند،

ترکیبات لوله پلیکا:

پلی وینیل کلراید (PVC) یک پلاستیک است که به طور گسترده ای استفاده شده و شامل کربن، هیدروژن و کلر است. این پلاستیک به وسیله پلیمریزاسیون تولید می شود. مولکول های مونومرهای وینیل کلرید برای ایجاد مولکول های زنجیره ای طویل با پلی وینیل کلرید ترکیب می شوند.
پلی وینیل کلرید؛ یک ماده ترموپلاستیک مصنوعی ساخته شده توسط پلیمریزاسیون وینیل کلرید می باشد. خواص آن بستگی به افزودنی های پلاستیسیته دارد. فرم های قابل انعطاف در شلنگ، عایق، کفش، لباس، و غیره استفاده می شود..

انواع لوله پلیکا بر اساس فشار:

1:لوله های پلیکا فشارمعمولی:

کاربرد :در لوله کشی تهویه آب باران و اتصال برای آب باران بالکن ها و لوله های اتصالی توالت ها است

2:لوله های پلیکا فشار نیمه قوی:

کاربرد : برای لوله کشی ساختمانی و بخش های فاضلابی مجموعه ها بسیار پرکاربرد محسوب می شود.

3:لوله های پلیکا فشار قوی:

کاربرد:در سیستم های فاضلاب ساختمان به عنوان لوله های عمودی و جمع آوری کننده و لوله تخلیه اصلی فاضلاب است.انتقال اسیدها و بازها و در کارخانه های بزرگ به کار میرود

ماندگاری لوله پلیکا چقدر است؟

لوله های پلی وینیل کلراید (PVC) در دهه 1960 به عنوان گزینه های دیگر مواد لوله کشی موجود در آن زمان معرفی شدند. این لوله های ارزان قیمت و بادوام جدید به سرعت محبوب شدند و هنوز هم همان نوع لوله کشی هستند که بیشتر برای خطوط آبرسانی استفاده می شوند. در حالی که تخمین زده شده است که لوله های پلیکا حدود 100 سال دوام می آورند، اما طول عمر دقیق آنها مشخص نیست زیرا لوله کشی پلیکا هنوز به مدت طولانی وجود نداشته است.

البته طول عمر طبیعی لوله های پلیکا به کاربردهای خاص و سایر عوامل بستگی دارد:

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث آسیب رساندن لوله های پلیکا می شود:

یکی از مضرترین موارد برای لوله های پلیکا قرار گرفتن در معرض آفتاب است. لوله پلیکا که از سطح زمین اجرا می شود و در معرض نور خورشید است، می تواند سریعتر از حالت عادی خراب شود. اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند ساختار مواد لوله پلیکا را خراب کرده و آن را شکننده و شکستنی کند.

آوار و آسیب هوا به لوله پلیکا زیرزمینی:

برای سیستم های لوله کشی پلیکا که در زیر زمین مدفون شده اند، نور خورشید مشکلی ایجاد نمی کند، اما ممکن است بقایا، حرکت خاک و دمای انجماد باشد. آوار و سنگ هایی که در زیر لوله های شما قرار دارند می توانند منجر به اصطکاک شوند که می تواند به لوله های پپلیکا آسیب برساند. بعلاوه، در مناطقی که دمای انجماد اتفاق می افتد، ممکن است لوله های پلیکادر معرض خطر باشند. وقتی زمین یخ زد و ذوب شد، می تواند باعث تغییر مکان، انقباض و انبساط خاک شود که همگی می تواند به سیستم لوله کشی آسیب برساند. در حالی که لوله پلیکا انعطاف پذیرتر از سایر مواد است، اما هنوز نقطه شکست دارد و اغلب حرکت خاک باعث از بین رفتن آن می شود.

نصب و استفاده نادرست باعث خرابی لوله پلیکا می شود:

اگر سیستم های لوله کشی پلیکا به درستی برنامه ریزی و نصب نشده باشند، می تواند منجر به خرابی سیستم شود. بدیهی است که این در مورد هر نوع سیستم لوله کشی صادق است. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که هنگام نصب سیستم های لوله کشی پلیکا مرتکب می شود، استفاده از سیمان لوله پلیکا بسیار زیاد یا بسیار کم برای اتصال لوله ها به اتصالات است. از آنجا که لوله پلیکا ماده ای بسیار متخلخل است، سیمان بیش از حد می تواند باعث تجزیه آن شود. برعکس، وقتی سیمان خیلی کم استفاده می شود، می تواند پیوندهای ضعیفی ایجاد کند که ممکن است نشت یا شکستگی داشته باشد.

مقایسه لوله های pvc و upvc:


تفاوت اصلی بین لوله پلیکا و لوله UPVC این است که UPVC حاوی فتالات یا BPA است و این باعث می شود که ازآن بتوان برای انتقال آب استفاده نمود، و همچنین مقاومت آن در برابرآتش بیشتر بوده، لذا ایمن تر است.

ازلوله پلیکا اغلب برای انتقال آبی که مورد شرب مردم قرار نمیگیرد استفاده می گردد. همچنین از آن برای عایق کابل برق (محافظت از کابل برق ) و یا انتقال کابل برق استفاده می شود.


مواد UPVC اغلب جایگزین چوب در هنگام ساختن قاب های پنجره شده است و در سال های اخیر در زمینه صنعت ساختمان موفقیت های زیادی بدست آورده است. لوله های UPVC همچنین جایگزین مناسبی برای لوله های ساخته شده از چدن و لوله کشی فاضلاب، وناودان شده اند .


بسیاری از مردم از لوله پلیکا به جای فلز استفاده می کنند، زیرا این مواد بسیار ساده تر از آهن بریده می شوند و خیلی ساده تر به هم متصل می گردند .همچنین لوله پلیکا بسیار سخت بوده و در طول زمان مقاومت خود را از دست نمی دهد.


یکی ازپرکاربرد ترین سیستم های لوله کشی در دنیا در حال حاضر استفاده از لوله های upvc است، زیرا مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی، قابلیت تحمل در دمای بالا و دمای پایین، نقطه تحمل بالا در برابر فشارهای مختلف،زمینه ساز این کاربرد شده است.


لوله های یوپی وی سی انعطاف پذیری کمتری نسبت به لوله های پی وی سی معمولی دارند،اما برگشت پذیری به چرخه تولید آنها بیشتر است.


رزین پی وی سی برای اولین بار باید با مواد افزودنی و تغییر شکل دهنده به منظور ایجاد ترکیب وینیل مورد استفاده در تولید محصولات مختلف، ترکیب شود. با توجه به استحکام بالای آن، این ترکیب می تواند حالات مختلفی را از طریق پرس کردن، قطع و شکل دادن به آن تجربه کند.
مکمل های شناخته شده به عنوان روان کننده در ترکیب با مخلوط برای بهبود انعطاف پذیری پی وی سی و کمک به آن در طی مرحله پرس اضافه می گردد.


کارخانه تولید لوله پلیکا پایپ ایران:

کارخانه لوله پلیکا پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله پلیکا با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله های پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.

کارشناسان فروش لوله پلیکا پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلیکا برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلیکا و استعلام قیمت لوله پلیکا با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.

هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

لوله پلیکا:

شما احتمالاً با لوله پلیکا آشنا هستید. این لوله پلاستیکی سفید است که معمولاً برای لوله کشی و زهکشی استفاده می شود PVC .مخفف پلی وینیل کلراید است و به یک جایگزین رایج برای لوله های فلزی تبدیل شده است. استحکام،دوام،نصب آسان و کم هزینه PVC آن را به یکی از پرکاربردترین پلاستیک ها در جهان تبدیل کرده است PVC .یک ماده ترموپلاستیک است که به اشکال مختلف قالب گیری می شود تا لوله ها،اتصالات، شیرآلات و سایر وسایل حمل و نقل مایعات را ایجاد کند.

بدون شک، پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از پرکاربردترین محصولات امروزی در جهان است. کاربردهای آن فقط به تخیل محدود می شود. این محصول معجزه آسا از ساخت و ساز تا استفاده شخصی در منازل همچنان محبوبیت بیشتری پیدا می کند. لوله پلیکا بسیار سبک وزن است حیرت انگیزتر است.لوله پلیکا تحت فشار بسیار قوی است و در معرض رطوبت زنگ نمی زند. از آنجا که مقاوم در برابر خرد شدن، سبک بودن و طول های بسیار متفاوت است، به عنوان گزینه اول برای لوله کش های قراردادی و صاحبان خانه تبدیل شده است. برخلاف لوله های مسی، لوله پلیکا خورده نمی شود و سال ها دوام خواهد داشت و برای جایگزینی فقط به برش و مقداری چسب احتیاج دارد. از خطوط آب گرفته تا خطوط فاضلاب، این ماده تقریباً از پس هر کار لوله کشی برمی آید. داشتن سیستم آب پاش باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. با استفاده از لوله پلیکا می توانید سیستم اسپرینکلر خود را نصب کنید و حتی می توانید یک سیستم بارانی ایجاد کنید که در صورت حرکت می توانید با خود ببرید. فقط در عرض چند ساعت می توان یک سیستم کامل زمینی را جمع کرد و هزینه آن حداقل است. بیشترین هزینه سرپوش بارانی خواهد بود. یک واقعیت مهم دیگر این است که سیستم های آب پاش به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کنند که با گذشت زمان صدها در قبض آب صرفه جویی می کند.

فواید لوله های پلیکا:

لوله پلیکامحصولی از فناوری مدرن است که خدمات قابل اعتماد و با دوام را به کاربران مختلف از جمله پیمانکاران، مهندسان، اپراتورها، صنایع، تاسیسات و مناطق آبیاری ارائه می دهد. تعدادی از مزایای عملکرد به این معنی است که لوله های پلیکا اکنون جایگزین بسیاری از مواد سنتی می شوند.

وزن:

لوله های پلیکا از لحاظ وزنی فوق العاده ای نسبت به مواد جایگزین لوله کشی دارند. وزن نسبتاً پایین لوله کشی پلیکا به این معنی است که نصب کنندگان کمتر آسیب می بینند، و اگرچه ممکن است یک تیم از کارگران یا بالابرهای مکانیکی حمل یک بخش بزرگ از لوله های فلزی را طول بکشد، لوله پلیکا بسیار سبک است به طوری که یک شخص به راحتی می تواند حرکت کند یک قطعه بلند این بدان معنی است که تعداد نصب کمتری لازم است و افراد استخدام شده می توانند نسبتاً سریعتر از آهن یا فولاد لوله کشی را نصب کنند.

انعطاف پذیری:

مقاومت لوله پلیکا در برابر شکست یک مزیت عملکرد بسیار مهم است. در حالی که لوله های پلیکا از ترکیب سفت و سخت پی وی سی ساخته شده اند، خود لوله پلیکا توانایی تسلیم تحت بارگیری و بدون شکستگی را دارد. لوله های پلیکا در مواردی که سطح تحت بار خارجی مانند ترافیک جاده قرار گیرد، می توانند با موفقیت استفاده شوند.مدول الاستیسیته لوله های پلیکا یک مزیت عمده برای کاربردهای مدفون است، به ویژه در مواردی که حرکت خاک یا ارتعاش پیش بینی شده است. در کاربردهای فشار، مدول الاستیسیته PVC نیز از شدت موج فشار یعنی چکش آب می کاهد. مقاومت لوله های PVC-O در برابر چکش آب بیشتر از انواع دیگر لوله های فشار است.

مواد ایمن:

لوله پلیکا ماده ای غیر سمی و ایمن است که بیش از نیم قرن از آن استفاده می شده است. این پلاستیک همچنین بیشترین مورد آزمایش و آزمایش پلاستیک در جهان است.

مقاومت در برابر شعله :

احتراق لوله پلیکا دشوار است و در غیاب منبع احتراق خارجی سوختن ادامه نخواهد یافت. دمای اشتعال خود به خود 450 درجه سانتیگراد است.

مقاومت شیمیایی :

لوله پلیکا در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی حداکثر تا دمای 140 درجه فارنهایت مقاومت خود را به نمایش می‌گذارد و همچنین در برابر مواد شیمیایی ای که معمولا در منازل پیدا یا استفاده می‌شوند مقاوم است.

کیفیت آب :

هیچ تاثیر منفی ای روی کیفیت آب نمی‌گذارد

آیا لوله پلیکا سمی است؟

وقتی سوزانده می شود لوله پلیکا می تواند خطر سلامتی ایجاد کند زیرا از آن بخارهای کلرید هیدروژن (HCl) ساطع می شود. در کاربردهایی که احتمال آتش سوزی زیاد است، بعضی اوقات عایق سیم برق بدون لوله پلیکا ترجیح داده می شود. همچنین می توان در هنگام ذوب مواد، دودهایی را ساطع کرد (مانند فرآیند نمونه سازی و ساخت مانند چاپ سه بعدی، ماشینکاری CNC و قالب گیری تزریقی). ما به شما توصیه می کنیم نگاهی به ورقهای داده ایمنی مواد (MSDS) برای گازهای مختلف هیدروکربن کلر مانند کلروبنزن بیندازید و مراحل تولید را با یک تولید کننده حرفه ای در میان بگذارید.

لوله پلیکا برای چه استفاده می شود؟

از لوله های پلیکا معمولاً برای ساخت لوله های فاضلاب، شبکه های آب و آبیاری استفاده می شود. لوله های پلیکا با داشتن خواص بسیار طولانی مدت، نصب آسان، سبک، قوی، بادوام و به راحتی قابل بازیافت هستند و آنها را مقرون به صرفه و پایدار می کند. سطح صاف لوله های پلیکا نیز جریان سریعتر آب را به دلیل اصطکاک کمتر نسبت به لوله کشی ساخته شده از مواد دیگر مانند چدن یا بتن، تشویق می کند. لوله های پلیکا همچنین می توانند با توجه به استانداردهای بین المللی اندازه گیری مانند DIN 8061 ، ASTM D1785 و ASTM F441 در طول های مختلف، ضخامت و قطر دیواره ساخته شوند.

لوله های پلیکاچگونه ساخته می شوند؟

لوله های پلیکا با اکستروژن PVC ماده اولیه تولید می شوند و به طور کلی مراحل مشابه عملیات معمول اکستروژن لوله را دنبال می کنند:

1:تغذیه گلوله / پودر مواد اولیه در اکسترودر پی وی سی دوتایی

2:ذوب و گرم شدن در چندین منطقه اکسترودر

3:اکسترود از طریق یک قالب برای شکل دادن به یک لوله

4:خنک سازی لوله شکل گرفته

5:برش لوله های پی وی پلیکا به طول دلخواه

با این وجود، علی رغم داشتن روال ساخت مشابه با اکثر لوله های پلاستیکی، لوله های پلیکا دارای خصوصیات ذاتی هستند که تولید کنندگان لوله را از نظر تولید و همچنین موقعیت محصولات خود در بازار با چالش های اضافی مواجه می کنند.

ارائه طیف گسترده ای از محصولات:

لوله های پلیکا در اندازه ها و قطرهای مختلف وجود دارند و برای هر سایز اتصالات متنوعی وجود دارد. بنابراین برای تولید کنندگان لوله های پلیکا بسیار مطلوب است که بازار را با طیف گسترده ای از محصولات ارائه دهند. پایپ ایران از تولید کنندگان لوله های پلیکا با طیف گسترده ای از اتصالات لوله های پلیکا آماده، در انواع و اندازه های مختلف پشتیبانی می کند،

ترکیبات لوله پلیکا:

پلی وینیل کلراید (PVC) یک پلاستیک است که به طور گسترده ای استفاده شده و شامل کربن، هیدروژن و کلر است. این پلاستیک به وسیله پلیمریزاسیون تولید می شود. مولکول های مونومرهای وینیل کلرید برای ایجاد مولکول های زنجیره ای طویل با پلی وینیل کلرید ترکیب می شوند.
پلی وینیل کلرید؛ یک ماده ترموپلاستیک مصنوعی ساخته شده توسط پلیمریزاسیون وینیل کلرید می باشد. خواص آن بستگی به افزودنی های پلاستیسیته دارد. فرم های قابل انعطاف در شلنگ، عایق، کفش، لباس، و غیره استفاده می شود..

انواع لوله پلیکا بر اساس فشار:

1:لوله های پلیکا فشارمعمولی:

کاربرد :در لوله کشی تهویه آب باران و اتصال برای آب باران بالکن ها و لوله های اتصالی توالت ها است

2:لوله های پلیکا فشار نیمه قوی:

کاربرد : برای لوله کشی ساختمانی و بخش های فاضلابی مجموعه ها بسیار پرکاربرد محسوب می شود.

3:لوله های پلیکا فشار قوی:

کاربرد:در سیستم های فاضلاب ساختمان به عنوان لوله های عمودی و جمع آوری کننده و لوله تخلیه اصلی فاضلاب است.انتقال اسیدها و بازها و در کارخانه های بزرگ به کار میرود

ماندگاری لوله پلیکا چقدر است؟

لوله های پلی وینیل کلراید (PVC) در دهه 1960 به عنوان گزینه های دیگر مواد لوله کشی موجود در آن زمان معرفی شدند. این لوله های ارزان قیمت و بادوام جدید به سرعت محبوب شدند و هنوز هم همان نوع لوله کشی هستند که بیشتر برای خطوط آبرسانی استفاده می شوند. در حالی که تخمین زده شده است که لوله های پلیکا حدود 100 سال دوام می آورند، اما طول عمر دقیق آنها مشخص نیست زیرا لوله کشی پلیکا هنوز به مدت طولانی وجود نداشته است.

البته طول عمر طبیعی لوله های پلیکا به کاربردهای خاص و سایر عوامل بستگی دارد:

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث آسیب رساندن لوله های پلیکا می شود:

یکی از مضرترین موارد برای لوله های پلیکا قرار گرفتن در معرض آفتاب است. لوله پلیکا که از سطح زمین اجرا می شود و در معرض نور خورشید است، می تواند سریعتر از حالت عادی خراب شود. اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند ساختار مواد لوله پلیکا را خراب کرده و آن را شکننده و شکستنی کند.

آوار و آسیب هوا به لوله پلیکا زیرزمینی:

برای سیستم های لوله کشی پلیکا که در زیر زمین مدفون شده اند، نور خورشید مشکلی ایجاد نمی کند، اما ممکن است بقایا، حرکت خاک و دمای انجماد باشد. آوار و سنگ هایی که در زیر لوله های شما قرار دارند می توانند منجر به اصطکاک شوند که می تواند به لوله های پپلیکا آسیب برساند. بعلاوه، در مناطقی که دمای انجماد اتفاق می افتد، ممکن است لوله های پلیکادر معرض خطر باشند. وقتی زمین یخ زد و ذوب شد، می تواند باعث تغییر مکان، انقباض و انبساط خاک شود که همگی می تواند به سیستم لوله کشی آسیب برساند. در حالی که لوله پلیکا انعطاف پذیرتر از سایر مواد است، اما هنوز نقطه شکست دارد و اغلب حرکت خاک باعث از بین رفتن آن می شود.

نصب و استفاده نادرست باعث خرابی لوله پلیکا می شود:

اگر سیستم های لوله کشی پلیکا به درستی برنامه ریزی و نصب نشده باشند، می تواند منجر به خرابی سیستم شود. بدیهی است که این در مورد هر نوع سیستم لوله کشی صادق است. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که هنگام نصب سیستم های لوله کشی پلیکا مرتکب می شود، استفاده از سیمان لوله پلیکا بسیار زیاد یا بسیار کم برای اتصال لوله ها به اتصالات است. از آنجا که لوله پلیکا ماده ای بسیار متخلخل است، سیمان بیش از حد می تواند باعث تجزیه آن شود. برعکس، وقتی سیمان خیلی کم استفاده می شود، می تواند پیوندهای ضعیفی ایجاد کند که ممکن است نشت یا شکستگی داشته باشد.

مقایسه لوله های pvc و upvc:


تفاوت اصلی بین لوله پلیکا و لوله UPVC این است که UPVC حاوی فتالات یا BPA است و این باعث می شود که ازآن بتوان برای انتقال آب استفاده نمود، و همچنین مقاومت آن در برابرآتش بیشتر بوده، لذا ایمن تر است.

ازلوله پلیکا اغلب برای انتقال آبی که مورد شرب مردم قرار نمیگیرد استفاده می گردد. همچنین از آن برای عایق کابل برق (محافظت از کابل برق ) و یا انتقال کابل برق استفاده می شود.


مواد UPVC اغلب جایگزین چوب در هنگام ساختن قاب های پنجره شده است و در سال های اخیر در زمینه صنعت ساختمان موفقیت های زیادی بدست آورده است. لوله های UPVC همچنین جایگزین مناسبی برای لوله های ساخته شده از چدن و لوله کشی فاضلاب، وناودان شده اند .


بسیاری از مردم از لوله پلیکا به جای فلز استفاده می کنند، زیرا این مواد بسیار ساده تر از آهن بریده می شوند و خیلی ساده تر به هم متصل می گردند .همچنین لوله پلیکا بسیار سخت بوده و در طول زمان مقاومت خود را از دست نمی دهد.


یکی ازپرکاربرد ترین سیستم های لوله کشی در دنیا در حال حاضر استفاده از لوله های upvc است، زیرا مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی، قابلیت تحمل در دمای بالا و دمای پایین، نقطه تحمل بالا در برابر فشارهای مختلف،زمینه ساز این کاربرد شده است.


لوله های یوپی وی سی انعطاف پذیری کمتری نسبت به لوله های پی وی سی معمولی دارند،اما برگشت پذیری به چرخه تولید آنها بیشتر است.


رزین پی وی سی برای اولین بار باید با مواد افزودنی و تغییر شکل دهنده به منظور ایجاد ترکیب وینیل مورد استفاده در تولید محصولات مختلف، ترکیب شود. با توجه به استحکام بالای آن، این ترکیب می تواند حالات مختلفی را از طریق پرس کردن، قطع و شکل دادن به آن تجربه کند.
مکمل های شناخته شده به عنوان روان کننده در ترکیب با مخلوط برای بهبود انعطاف پذیری پی وی سی و کمک به آن در طی مرحله پرس اضافه می گردد.


کارخانه تولید لوله پلیکا پایپ ایران:

کارخانه لوله پلیکا پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید لوله پلیکا با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین لوله های پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.

کارشناسان فروش لوله پلیکا پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید لوله پلیکا برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید لوله پلیکا و استعلام قیمت لوله پلیکا با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.

هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 31
  • بازدید کلی : 1059
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی